background

суббота, 21 мая 2016 г.

Хто така еко-мама?

Одним з направленням мого блогу є еко-тематика, бо я помішана на натуральному та безпечному. А ще для мене взірцем є люди, які кожного дня ведуть боротьбу за те, щоб наш вуглецевий слід на Землі був меншим.  Однією з таких людей є Оля Качалова. Вже рік як я знайома з її натуральною косметикою "Мавчин Дарунок" та з нею особисто. Оля - мама майже півторарічного Мирона, еколог, викладач Києво-Могилянської академії, спеціаліст з рослинності та просто людина, яка обрала еко-свідомий спосіб життя.



Отже, до вашої уваги саме цікаве з нашої бесіди з Олею.

Оля, як ти прийшла до того, щоб створювати власну косметику?

Все своє свідоме життя я займаюсь рослинами, можна сказати, я з ними на короткій нозі, розумію їх мову та добре їх відчуваю. Сама вже давно відмовилась від масових косметичних засобів і побутової хімії. Як еколог, розумію, що вони містять речовини, що шкідливі для здоров’я та довкілля. А реклама створює ще й штучний попит - багато з цих засобів насправді не потрібні. Останньою краплею для мене стала реклама «засобу від мікробів, що літають». Не треба навіть мати спеціальну освіту, щоб знати, що мікроби – це одноклітинні організми, у них немає крил і літати вони не можуть. Я остаточно впевнилася, що нам сильно задурюють голови, та почала шукати альтернативи засобам масового косметичного ринку. Це було не дуже складно, адже на полицях багатьох магазинів з’явилися більш еко-дружні засоби, відкрилися еко-магазинчики. Потім прийшла ідея, чому я це купую, я ж можу робити це сама.  Я подивилась інформацію в інтернеті, народні рецепти, скористалась своїми знаннями. Так почався творчий процес. Спочатку я робила для себе, дарувала друзям. Люди відповідали, що їм подобається і мені варто цим займатися «серйозно», я відмахувалась, але коли задумалась про те, що стану мамою, то виникло бажання мати додатковий заробіток у декреті. Так народився бренд «Мавчин Дарунок». Перші продажі були для дівчат, з якими я ходила на йогу для вагітних, потім я створила сторінку на ФБ. 

А які косметичні засоби ти робиш? 

Моя мета – робити все, що потрібно для догляду та в побуті. Зараз роблю багато чого - мило, креми, засоби догляду за обличчям та тілом, засоби  догляду за волоссям. Ще не дійшла черга до пральних засобів, не вистачає часу всім зайнятись. Мабуть, із купованого на моїй поличці у ванній залишилась лише зубна паста та декоративна косметика. Це окремий розділ, яким я не займаюсь. 



Мені цікаво, як варити мило? З чого складається процес? 

Я варю мило тільки з нуля. Є ще спосіб зварити мило з готової основи, зараз більшість мила ручної роботи робиться таким чином. Для цього треба купити готову мильну основу, розтопити її на водяній бані, потім  додати туди ефірні масла, трави, розлити по формочках і залишити в холодному місці до повного застигання.Таке мило робиться дуже швидко. 
Я визначилась, що  мені такий процес миловаріння не цікавий і вирішила робити все з нуля. За основу я беру різні рослинні масла, які омилюються концентрованим розчином лугу. Ця технологія прийшла до нас з давніх давен. Додаю у мило різні корисні добавки – відвари та порошки трав, мед, молоко, апельсинову цедру, спеції, навіть натуральний шоколад! Принципово не використовую віддушки та штучні барвники – колір милу дають його натуральні складові, запах – натуральні ефірні олії. Весь процес миловаріння займає 6-7 годин, ще потрібен час на те, щоб застигло (доба) та підсохло.


А як взагалі відрізнити якісне мило від неякісного? 

Для мене якісне – це тільки натуральне, тобто таке, що не містить продуктів синтетичної хімії. Достатньо подивитись на склад: натуральне мило – це суміш натрієвий або калієвих (у разі рідкого мила) солей жирних кислот, як правило, тільки рослинного походження. В міжнародній номенклатурі це називається, наприклад, sodium olivate, sodium cocoate, чи sodium palmitate (в залежності від того, яка олія увійшла у склад – оливкова, кокосова, пальмова тощо). Також можуть бути екстракти трав, ефірні олії. Усе інше – це необов’язкові компоненти, які додають у мило як наповнювачі, замінники натуральних жирів, загущувачі, відбілювачі, барвники, консерванти, антимікробні компоненти. Часто мило, особливо рідке, може повністю складатися з штучних ПАР, які часто синтезують з продуктів нафтопереробки.  Недороге тверде мило масового виробництва в основному складається з стеаринової кислоти (натрію стеарат) – сама по собі ця речовина малошкідлива, адже міститься у всіх тваринних жирах, в тому числі і в нашому організмі, однак в промисловості він виробляється з жирів великої рогатої худоби, які проходять довжелезний ланцюг перетворень з використанням великої кількості різноманітних хімікатів. Для мене неприємно таким користуватися. Показовим є те, що у складі такого мила ви не знайдете жодного компонента з вищеперерахованих мною натуральних – ні солей жирних кислот, ні ефірних олій. По суті, хімічно – це навіть не мило. Також якісне натуральне мило добре відрізняється за своєю дією – воно не сушить шкіру, не лишає липкої плівки (як гелі для душу), покращує стан шкіри. 

Які засоби догляду за шкірою є у твоєї дитини?  

Оля: насправді, маленькій дитинці багато не потрібно. Це може підтвердити багато мам. Знову ж-таки, реклама, яку ми спостерігаємо навколо, нав’язує нам велику кількість засобів для догляду за малюком. 

Я використовую дитяче мило, варю його сама на відварі череди та з додаванням найбільш гіпоалергенних натуральних олій ши, кунжуту, рисових висівок та мигдалевої. Додаю молоко та підвищену кількість доглядових масел (які не вступають в реакцію омилення і залишаються в милі в чистому вигляді). Мило входить дуже ніжним та зовсім не сушить шкіру, навпаки, зволожує її і живить. 

Також дитинці можна придбати масло для масажу, особливо взимку, коли шкіра суха. Я рекомендую мигдалеве масло, масло з рисових висівок, персикових кісточок або ж їх суміш.
Роблю також дитячий крем-масло «для щічок» - для захисту від обвітрювання та морозу.

В минулому році навчилась робити засіб від комах для дітей. Оскільки ми живемо біля лісу, репелент Мирону дуже потрібен. Купувати готові засоби від комах для свого малюка я боялась. Я вивчила це питання, та створила свій продукт, який був випробуваний на моїй дитині  Можу з впевненістю сказати, що засіб пройшов випробування. 



І що входить до складу такого засобу? Можеш поділитися рецептом? 

Для виготовлення репеленту я використовую суміш масла нім (маргоза, в Індії засіб №1 від москітів), та масло лавра, розведені у маслах рисових висівок і мигдалевому, з додаванням ефірних олій лаванди і рожевого дерева, щоб гармонізувати запах і надати додаткових антисептичних властивостей засобу. Такий репелент діє годину-дві.  Не так довго, як хотілося б, але можна бути впевненими у безпеці засобу. Свій точний рецепт, нажаль, сказати не можу, але схожий репелент можна виготовити і в домашніх умовах. Для цього купіть в інтернет-магазині масла нім та масло лавра. Пам’ятайте, що масло лавра не можна використовувати в чистому вигляді, оптимальна концентрація - 5-10%.  Суміш масел німу (наприклад, 10 гр) та лавра (5 гр) підігріти на водяній бані (бо при кімнатній температурі вони тверді), розчинити у маслі для діток (85 гр) – готово! 

Ще можу  додати, з рослин, що зростають на нашій території, репелентними властивостями володіють полин (можна використовувати свіжу траву - підвісити пучечок, наприклад, в дитячий візочок), або ефірну олію, а також листя волоського горіха. Також ще з радянських часів відомий засіб - ефірна олія або спиртовий екстракт бутонів гвоздичного дерева (пряність гвоздика). Однак його треба застосовувати обережно, тільки у розведеному вигляді, бо може подразнювати шкіру. Дітям його не можна.


Як ти встигаєш виховувати дитину та працювати? 

В мене є помічники, це мій чоловік з гнучким графіком роботи, та няня, яка працює в мене декілька днів на тиждень по півдня. Одного часу мене дуже дратувало, що моя справа просувається повільніше ніж хотілося, було багато ідей та амбіцій. Наразі заспокоїлась, адже малюк в такому віці потребує багато маминої уваги і енергії, і з цим навряд чи щось вдієш. Працюю поступово, розвиваюсь у своєму темпі, але мені зараз цього достатньо. Коли Мирончик піде у садочок – поскачу семимильними кроками. 

Ще я економлю час на прибиранні, підлогу не мию кожного дня, рідко прасую. Забула, коли балувала чоловіка гастрономічними шедеврами. У цих питаннях у мене чіткі пріоритети. Ще дуже раджу викинути з хати телевізор, тоді, перевірено, починаєш встигати набагато більше.

  
Які ще принципи, за якими живе твоя родина, можна назвати екологічними? 

Ми свідомо обрали життя у приватному будинку біля лісу. З малечку привчаємо Мирона до довгих прогулянок лісом, і це велике щастя мати змогу жити ближче до природи. Сама збираю трави, які використовую для виробництва косметики. Якщо говорити про практичні речі, то для прибирання будинку використовую тільки безпечні засоби, в тому числі і ті, якими користувались ще наші бабусі – сода, гірчиця, яблучний оцет. Тримаємо невеликий город. Сортуємо сміття, з органічного робимо компост.

Що б ти порадила матусям? 

Частіше бувати на природі з малюками, їм такі прогулянки дуже подобаються. Також пораджу опанувати слінг, щоб бути більш мобільними, навіть коли дитинка ще маленька. Робити свій вибір на користь засобів, які не тільки безпечні для здоров’я, але і наносять якомога меншу шкоду довкіллю.




Комментариев нет:

Отправить комментарий